lørdag 3. november 2012

Arbeidshjørne

Lørdag. Endelig! Eller?

Lørdagen forbinder jeg med stress faktisk. En sånn dag som man gleder seg til - for det skal man jo etter en arbeidsuke. Endelig fri liksom... Problemet er bare at mange av ukens gjøremål blir flyttet til lørdag for da har man tid. Resultatet er at lørdagen er hektisk. I dag var intet unntak. Tenkte at jeg kunne sove litt utpå, men det var en liten hund som hadde helt andre tanker om. Opp 07:30 for å mate og slippe hund ut. Lite vits i og med at hun hadde tisset inne i løpet av natten...arg. Hun er enda ikke helt husren. Må nok vente enda en stund på å ta frem igjen teppene, tenker jeg.

Etter mating og tur så kunne jeg sette meg ned med en rykende kopp kaffe, lese aviser og bare nyte ro i huset mens de andre sov. Så kom solen. Glede! Fikk ryddet litt og solens lave sursøte stråler avslørte hvor mye støv og skitt som jeg ikke ante fantes her inne. Hjelp. Blir nok en liten omgang med vaskefillen i løpet av dagen.

Vi har flyttet machjørnet til kjøkkenstuen for vinteren. Ganske koselig plass under trappen. 


Panton stol, bruktbord med glassplate. Gult for hjerneaktivitetens skyld:)
Den øker faktisk kreativitet og stimulerer hjernen for de som er interessert i fargepsykologi.



Gammel IKEA krakk, arkiveringsboks er bruktfunn. 


Bordplaten var noe slitt, så jeg kjøpte semsket skinn - klippet til og la under glassplaten. 





Kjøpte Dots fra Muuto på Danmarkstur for to år siden. Elsker dem, men har vært litt frem og tilbake om jeg heller skulle kjøpt dem i eik...Fremdeles ikke sikker....



Pantonchair. Den er bare helt super. 
Selvlaget pute med selvlaget knapp.
Har laget en helt drøss. Er nok litt putefrik!


Nå har mannen stått opp og er ikke i form. Feber og nysing. En travel lørdag blir nå til en avslappingsdag likevel...? Helt greit for meg!

Ha en avslappende lørdag du også

1 kommentar:

  1. Så koselig og inspirerende arbeidshjørne! Gult er kult, man kan ikke si annet. Og dette med fargepsykologi er kjempe interessant, men noe jeg kan absolutt ingenting om. Må visst google litt.. Men at de forskellige fargene virker inn på sinnet tviler jeg ikke på. Ha en fortsatt fin aften!
    Klem:)

    SvarSlett